przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji; prowadzenia i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty;
przygotowywanie pod względem formalno-merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami;
dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej;
realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.;
prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców;
reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali;
prowadzenie korespondencji z Właścicielami - wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali;
przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej; przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości;
przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków;
doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych);
zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców;